FRUGI VENTA HOME
«  Terug naar homepage

Stakeholders workshop 'Collectieve communicatie strategie'

Diverse partijen waaronder retailers, (maatschappelijke) organisaties en de overheid waren afgelopen dinsdag bij de workshop 'Collectieve communicatie strategie' vertegenwoordigd. De ontwikkeling van het concept, de campagne en de campagnestrategie kwamen onder meer aan bod.

Het belang om samen te werken om de consumptie van groente en fruit te verhogen werd door alle aanwezigen bevestigd en het concept werd goed ontvangen.

De retailers verzochten om het verhaal ook op directieniveau bij hen te vertellen om zo het draagvlak te vergroten. Ook werd benadrukt dat de winkelvloer niet de enige plek is waar de campagne zichtbaar moet zijn, maar dat de consument er op diverse plekken mee in aanraking moet komen.

Daarom is de maatschappelijke beweging of het platform, minstens zo belangrijk. Het GroentenFruit Huis neemt hier diverse stappen in. Naast de PPS ‘Meer groenten en fruit voor iedereen’, wordt gewerkt aan de opzet voor een platform waarin alle relevante partijen (van Retail tot Foodservice en van overheid tot zorg) plaats hebben om gezamenlijke stappen uit te werken ter verhoging van de groente- en fruitconsumptie. De input van de workshop zal verwerkt worden voor de presentatie in de Business Council Voeding & Gezondheid op dinsdag 9 december aanstaande. Meer informatie.